Monday, March 30, 2009

Bila Dah Banyak Masa Senggang...

Iya.

Aku lebih terurus sekarang.
Sebab, semua deadlines dah lepas.
Ada lah 2,3 deadlines lagi kena follow.
Tapi itu semua due pertengahan bulan 4.
Aku malas nak buat awal-awal.
[lagi nak procrastinate, pastu nanti menggelabah ayam]






Lega.







So, I have more me time.
[That’s why hari-hari pon buleh update blog]




Yeay me!




Bak kata pepatah, hujan, walau selebat manapun ia turun, ia pasti akan reda jua.






Iya.
Semenjak kebelakangan ini aku sangat puitis.
Aku pun tidak tahu mengapa…
Kalau diikutkan result SPM, paper BM aku memang hancur.
Macam malu nak ngaku anak Melayu bila paper BM aku hanya berpangkat 4B.
Terasa sungguh koya aku ini.


Pagi tadi seorang kawan telefon.
Beliau membawa khabar buruk.
Khabar yang tak sanggup untukku dengar.

Aku terpana seketika.



Terkesima.




Speecless.




Tidak!


“Eh! Exam KPLI tu ari sabtu lepas la”



@*&%$*%#!!!$%%^






Kenapa?




Kenapa aku tak tahu-menahu pasal hal ini?



Padanla pon aku tunggu surat tak kunjung tiba.
Rupa-rupanya kene check online selalu.
Kene alert tentang jadual MTEST tu…





Aku sungguh keciwa…








Ehem ehem…

Oleh kerna aku ni seorang yang optimist,
Maka, aku membuat kesimpulan, mungkin bukan rezeki aku.
Mungkin peluang aku di tempat lain.
(nak pujuk hati sendiri, padahal frust gila)


Oleh itu kawan-kawan,
(note to self, actually)
Kalau online tu jenguk-jenguklah website MOE tu, jangan asyik bukak Facebook je….






Huwaaaa!!!!!!

No comments: