Monday, July 21, 2008

PREDILECTION

One Word


TAEMIN!


Budak cute yang ku kenali malam tadi.
(Well, not in person of course)

Dan yang paling tak sangka sekali, budak tu itu baru berumur 16 tahun!

He’s so talented, cute and loveable….

I fell head over heels for him…

Mau pengsan kalau jumpa face-to face!

Tak pun menjerit-jerit macam kena histeria.




Eh! Wait seminit!


Apa dia?

16?

Isn’t he’s too young for your liking?

Eh?

Iya tak iya jugak ek?

Eh?

Aku ada masalah ke?

Sebab suka kat budak yang lagi muda dari aku.

Which bring me to the matter of age difference in a relationship.

I’ve always tak kisah if I my partner is actually younger than me.
Cinta tak kenal usia.
But, most women are skeptical about dating or marrying a person younger than them.
Men who are younger than you are tend to be less mature than you are. That’s what they think. Which is true….sometime.


Berusia tak semestinya matang.
Muda tak semestinya tak matang.

For me, if he knows how to treat me well, understand me, and most important of all, know how to make the right decision, then I don’t mind the age gap at all!

A friend once asked me.

“Serius kau tak kisah?”

“ Tak. Janji dia lagi matured dari akulah.”

“ Eii…lelaki selagi tak umur 30 takdanya yang matang!”

“Ada!.Aku pernah jumpa. Dia dah kahwin dah pun. Masa dia kahwin tu umur dia baru 22. Wife dia masa tu umur 24.”

Dia, terdiam.

Ha, baru tau!

5 orang kawan aku lahir dari emak yang lagi tua dari ayahnya. Dan kesemua adik-beradiknya berjaya ke menara gading. Bak kata ayah aku.

“Anak Che Din tu semua pandai-pandai. Semua masuk u.”

Terbukti, wanita boleh bersuamikan lelaki yang lebih muda dari mereka. Malah, institusi keluarga yang dibina ternyata berjaya dan efektif.

Jadi, lepas ni jangan salahkan aku kalau tiba-tiba saham Adik-Adik tu bertambah tinggi dari biasa….

No comments: