Friday, October 23, 2009

Rant!

Hari ni rasa bengang lagi. Asyik nak mengamuk je seminggu ni. PMS-ing kot.

Satu lagi benda yang buat aku hangin semalam. Hish tibe rasa nak maraha dengan semua akitek kat Malaysia ni. Kerek betul akitek yang call aku semalam….


Akitek: Dengan sapa saya boleh bercakap pasal projek tut tut dekat TTDI tu?

Aku : Owh saya yang in-charge projek tu skarang.

Akitek: Ada tak plan landscape untuk tingkat 28?

Aku: Erm takda encik, setahu saya sampai tingkat 5 je.

Akitek: Untuk penthouse ada tak?

Aku: oh! Penthouse. Kalau untuk penthouse ada. Tapi saya dah bagi semua copy kat encik. Hardcopy dengan softcopy sekali.

Akitek: Bila awak bagi? 2 tahun dulu?
(cewah ayat dia tak hengat nak marah-marah aku. Padahal dah 2 kali aku bagi CD kt kompeni dia.bukan nk check dulu!)

Aku: Eh saya bagi dalam sebulan dulu. Saya bagi hardcopy blue print sekali dengan CD dekat En.tut tut hari itu.

Akitek: Saya dah tanya dekat colleage saya. Dia cakap tak ada. Sekarang saya nak plan tu.(pergh berlagak betul mamat ni.Mintak elok-elok tak boleh ke?)

Aku: Okeylah encik, macam mana saya nk bagi kt encik ni? Encik nak hardcopy ke softcopy?

Akitek: Saya nak softcopy.Awak emailkan nanti.

Aku: Okey. Email address encik?

Akitek: arch@tut tut.com.my . Takkan itu pun awak tak tahu?
(memanglah aku tahu, tapi nk bagi attention kat sapa? Dia bagitau nama pon tidak!)

Aku: Erm nak attention kat siapa email ni encik? Nama encik ….?

Akitek: oh! Saya Encik tut tut .

Aku: Okey, saya check dulu bila saya bagi drawing tu dulu, kalau saya tak pernah bagi sebelum ni, saya akan emailkan balik kt encik.
(padahal aku konfem gila aku penah bagi CD kt bos dia)

Akitek: Ok….. (terus letak telefon).


Kwanghaja betul. Bukan nak cakap terima kasih ke hapa. Padahal dia yang tak cari dulu. Dasar akitek pemalas! Huh!




*****




Satu lagi kes yang aku rasa hangin sangat ialah bila kau fikir kau ada duit kau boleh buat saja. Kabel kuat. Kaki kipas. Kaki putar alam. Pemanipulasi keadaan.

Ayat-ayat macam…


“Aku ada kenal sorang ni, Kalau ko nak projek, ko kene baik-baik la dengan dia..”

Atau

“Ayah aku ada kenal orang dalam Persatuan tut tut tut ni. Tak payah jadi ahli pon boleh amik exam.”


Atau


“Kite kena up-kan diri kita sikit, barulah industri kita maju…”


And I was like… what the elf?

Seriyes rasa macam nak marah. Orang-orang macam nilah yang membuatkan orang Melayu makin mundur melayu-layu, tah bila tah nak segarnya.

Urgh! Pagi pagi dah emo. Shooh shooh pergi jauh-jauh aura negative ni! Pergi!


Hinssss hinsssss tarik napas dalam dalam….bawak bertenang….






Senyum……!

No comments: