Thursday, October 22, 2009

Freaking Boring!

Owh

It’s Thursday and its freaking fast.


Boring…betul.


Kadang-kadang rasa cam nak berhenti keje dan terus sambung blajar ke berhijrah ke kn? Bagi notis 24jam dan straight away blah. Huh! Berangan je la bole. Takde maknenye nak jadik kenyataan. Nanti siapa yang nak menyara Jason? Serta En Prudential? Sape nk Bagi duit kt mereka kalau bukan aku?

Kalo takde Jason dan En Prudential dah lama aku cabut berenti keje sambung blajar. Konfem dapat punye. Result degree pun (macam ) ok walaupun bukan best student atau dapat Anugerah Dekan atau the most outstanding student ;) Kalau mintak InsyaAllah dapat . Aku je yang fikir panjaaaaang kalu nak sambung blajar. Banyak nyawa yang aku kene sara dan pelihara.

Dan Sudin? Dah lama sakit baru bawak pegi berubat, nampaknya dia kene makeover skit. Kene bagi antibiotic yang power gila baru dia boleh sihat seperti sedia kala. Rindu sangat kat Sudin! Maafkan saya sebab abaikan awak. Ade depan mata pon saya buat tak kisah je. Okey pasni awak dah sihat, saya layan awak selalu ye? Jangan marah saya tau.





*****






Berborak-borak dengan besfren aku tadik, cakap pasal makan dalam pasal hal rasa terasa ni….

Bak kate omputih, ‘How much is too much?’

Kalau sekali dua tu aku faham lah nak buat lawak, tapi kalu dah sampai 17, 24 kali, tak ke makan dalam lawak2 ko tu?

Tapi, bagi aku kalau kau nak buat lawak, joking around pasal perangai ke sifat ke takpe lagi, sebab bende tu boleh ubah, tapi bila kau cakap pasal fizikal seseorang tu kau dah over the limit tu, dah boleh buat orang lain sakit hati.

Macam ada sorang kawan aku ni, , bile dia describe kawan aku sorang lagi macam ni,

“Ha, nilah namenye Akak Gigi Besar…” sambil merujuk kepada seorang rakan pompuan aku ni.
Rakan aku tadi, hanya mampu tersengih, bila dengar description kawan aku yang sorang ni.

Perghh! Kalu aku konfem dah terase dah. Maybe aku dah kuar p bilik air, nangis sorang-sorang dalam bilik air.Maybe pada dia ayat dia cukup lawak, tapi bagi aku that’s too much. It’s like she ever wish that her teeth is that big. Kamon ar, nak buat lawak biar bertempat.


Eh tetiba aku cam emo plak.



Last few days aku dapat new yang macam shocking tapi dah boring.

Same old same old.

Come to think of it, Allah itu Maha Adil. Rezeki masing-masing walaupun sometimes tidak dapat tidak untuk terdetik di fikiran tentang rasional sebalik semua kejadian ini.

Tidak dapat tidak to think of their lucky-ness in their life.
Tidak dapat tidak to think that my life sucks.
Tidak dapat tidak to think that I should be doing something, anything to prove it isn’t but I just don’t know how!



Astaghfirullah
Astaghfirullah
Astaghfirullah
Astaghfirullah
Astaghfirullah
Astaghfirullah
Astaghfirullah



Memang aku kena beristighfar banyak2 contemplate and meditate myself to think that everything happens for a reason.





Everything happens for a reason.







Indeed……

No comments: