Wednesday, February 18, 2009

Perihal Layan, Melayan, Dilayan, Tak Terlayan dan Layankan Je…..

Kau pernah tak rasa kene buat banyak sangat kerja sampai tak tau nak buat yang mana satu dulu?












Well, itulah yang aku rasa sekarang. Sepatutnya dikala ini, ketika aku masih di office pada pukul 8.10 malam, aku harus menyiapkan keje men-design parking layout dan men-design water feature….




Tapi disebabkan TAK TERLAYAN dengan keje-keje yang memang takkan pernah habis… maka, aku pon men-divert-kan kebosanan aku ini denagn menulis kt blog yang dah bape minggu tak update ni….





****





Hari Valentine lepas aku celebrate bersama dengan anak-anak buah aku dan mak ayah aku. Kami pergi LAYAN movie Geng Upin & Ipin kt Alamanda. That movie really went higher than I expected.

CGI dia memang nampak smartla. Macam tak percaya plak orang Malaysia boleh bikin movie macam tu. Siap ade ala-ala fantasy land lagi dlam cite tu. Konon-konon cam alam kayanganla…hehe. Aku agak kagum la masa tu… hehe

And guess what, that movie went sold out! Bayangkan, aku pergi tengok show pukul 4, tiket untuk show pukul 6, 8 dan 10 malam dah abis. Tinggal yanag midnite je tinggal! Nasib baik aku dh telephone booked. Klu tak sure aku tak dapat tgk citer tu.




****




Hari sebelum Valentine, aku ngan dak2 ni berkampung kejap kt KLIA menghantar Aidah dan Ismah ke Australia. Aku siap kuar awal dari ofis semata-mata nak hantar derang. Nasib baik bos tak marah. Dia Cuma banyak tanya je. Nak pergi mane? Pergi ngna sape? Nak buat ape kt sane? Eh bos ni dh tentulah pergi KLIA nk anta orang ke amik orang ke. Takkan nk p berkelah plak KLIA tu?….

Yang tak boleh blah mase nk hantar derang ke gate boarding tu, lagu memang kene habisla ngn situasi mase tu. Boleh plak mase tu berkumandang lagu Whitney Houston, I Will Always Love You OST citer Bodyguard. Memang seswai sgtla kan? Videoclip lagu tu mmg kt airport… kebetulan…. LAYANKAN JE…..




****




Next week plak nak kene pergi Ipoh. Kene stay sane plak, jumpe client nye pasal…. Adoi….. Malas tol ar. Pergi sana konfem aku sorang je pompuan. Which is, kadang-kadang best,. Kadang-kadang tak best. Best sebab konfem aku DILAYAN macam VIP (sebab klu pergi ngn bos jadik ar VIP, pastu klu bos nk marah pon cam tak smpi ati..hehe)

Jadik tak best bile aku sorang2 je pompuan, maka topic nak berborak tu terhad sikitla. Pastu nnt ade byk awkward moment. Naik kete konfem kene duduk blakang, Ofismate aku kate “ jadik Mak Datin tau dok kt balakang tu…”
Datin pon Datinla….




Ala bile la derang nk tambah staff pompuan kt Design Department ni?….
aku sungguh keseorangan… uhuk uhuk









p/s: aku taip entry ni semalam, tapi waktu malam tiada koneksi Internet di pejabat...

No comments: