Monday, November 3, 2008

Awaken..

Tersedar aku,
Dari mimpi indah,
Yang membawa aku ke alam yang berbeza.

Alangkah seronoknya jika mimpi jadi kenyataan.
Tolong!
Jangan kejutkan aku dari mimpi yang indah ini.
Biar aku sendiri di dunia itu.

Dunia di mana tiada manusia-manusia hipokrit, opurtunis, materialistik,kosmetik, plastik..
Dunia di mana aku boleh menjadi aku tanpa perlu berselindung.
Dunia di mana realiti adalah mimpi!

Penat sudah bermuka-muka.
Penat sudah menjaga hati.
Penat sudah kecewa,
Penat sudah mengharap…

Puas sudah mengharap….


*****


Sepanjang perjalanan ini
Lembah dan lurah ku lewati
Ketenangan yang ku cari
Belum ku temui
Ku menghimpun doa bertahun
Mencari pepohon yang rimbun
Bertemu dahan yang rapuh
Tempat ku berteduh
Dulu aku sendiri
Kini masih sendiri
Hadapi hidup ini
Susah senang diri ku
Tak bertempat mengadu
Seperti burung kepatahan sayap...
Dihati kecil ku menaruh harapan...
Selagi hidup belum sudah
Aku akan terus melangkah
Ku yakin rahmat buat ku
Di hadapan menunggu...




p/s: bila nak kencang ekonomi ney?..

No comments: