Monday, May 4, 2009

I can dream, can’t I?

I don’t know why, but every time I’m in front or be at the nearby place of somebody of the royals or the Menteri-s I freaked out or I become somebody I’m not.







Gelabah Ayam.








Serious.




Macam masa graduation day, dapat scroll dari sultan, bile sultan tegur aku terus lupe step-step cane nak amik scroll tu.

Terus lupe pasal rehearsal.

Blank.

“Tahniah!” kata sultan,


Terkejut…terkesima…. “Ha? Oh! Terima kasih”


Ambik scroll sebelah tangan dan terus berlalu meninggalkan pentas….


Pasni kalu kene tulah tak taula…


Aku memang cepat menggelabah ayam kalu berada dekat ngan orang besar ni.
(not literally la, mind you)

cam dato’-dato’ ke tan sri-tan sri ke tun-tun ke.


Ish cane nak kawen ngan orang kaya ni?





Macam aritu nak amik gambar ngan mantan Perdana Menteri,

Dengan selamber je aku tanya “Pak Lah, nak bergambar dengan Pak Lah”


Pakkanlah Pak Lah tu sporting…klu tak kene buang negeri aku….





******




Penat shopping dengan orang yang beli barang hantaran kawen.
(orang lain yang nak kawen, bukan aku, mind you)




Abis satu kedai masuk satu kedai.


Abis satu Sogo, masuk Lot 10 plak.




Serius tak tipoo punya.




Sangat penat.








Sekarang aku macam paham perasaan ayah aku bile dia dok tunggu aku ngan mak aku p shopping.


cam insaf sikit...

4 comments:

the Stalker said...

Sy rase akak jd gelabah ngn org2 besar ni sbb ade jodoh ngn mereka. btol tak tipu. hihi

sepigegar said...

amiinnnn...

Norliza said...

haha..betul2..;)

anda telah ditag..sila lawat blog saye..maaf, sy xtau nk tag sape dh..hehe..

cik chummie said...

aku sokong kenyataan aida..orangnyer mesti berhati besar...bukan cakap besar!..sayang artul!