Penat...
Penat sungguh.....
Penat....
Penat nak menaip,
Teh ais satu!
Friday, October 16, 2009
Thursday, October 15, 2009
Maaf, anda tidak berjaya.
Dah dua, tiga kali aku dapat ayat ni bila tengok result exam ke result mintak kerja ke.
Frust siot.
Takkan nak kene amik exam 16 kali kot baru boleh dapat?
Oh well, one door closed; there’s always other door. Maybe if I knocked it real hard, it will open eventually…..
Back to reality.
Owh sungguh penat expedisi jalajah Singapore. Walaupon pergi 3 tempat je tapi cukup untuk menjadikan kaki aku sakit. Dem! Peant tapi seronok. Lebihnya aku ngn cik chummie byk tengok bet buat keje je. Amik gambar sket2. posing sket. Dah.
Tapi sebab pergi dengan Dr Rashidi a.k.a ‘brader’ a.k.a Sinya Ra, so the trip is quite educational for me and those students. Its their trip actually, aku ni nyebok je ngikut hehe.
Cakap pasal masa depan, aku cuba nak jadik anak solehah dengan nak memberikan kesenangan kepada orang tua aku. Tapi stakat ni aku rasa tak tercapai lagi. Entah bila pun aku tak tahu.
Aku dah penat nak compare diri sendiri dengan orang lain yang hidup mereka terbentang luas. They are blessed. Comes from a wealthy family, got looks and got brain. Seriyes penat. Sebab aku aku compare, aku akn jadik tak puas hati, which is bad because in the end, I’ll be ungrateful and take everything that I have for granted..
So, sekarang aku lebih berusaha untuk jadik lebih positif dan optimist. No more glass half empty, my glass will always be half full. At least I tried to think like that. I believe in the power of words and positive thinking.
Dan, soalan yang aku paling malas dan marah nak jawab ialah “Kau Bila Nak Kawen?”. Siriyes, I’ll feel offended by that question. So tolong jangan tanya aku soklan tu kalau tak nak kene hangin Ribut Ketsana aku ok?
Dan, jangan nak pandang aku semacam, kata aku tak tryla, aku memilih la, all those crap. Be in my shoes for a day, then you’ll know how I feel. Kalau kau cantik kau boleh buat apa sahaja ok? Leave me alone. Don’t judge me for something that you have no idea what its all about. I will have that someone, just not with this face and this body.
And please, don’t think that I don’t try to be like you. I did. But it was so damn hard. I’ve stop trying after the 128 times. Believe me, I tried…
Alright, enough of this crappy inner thoughts.
Right now, I’ll live my life the way I should. Que serra serra. What will be, will be.
Ya Allah,
Lembutkan kehidupan ini bagiku,
Dalam memudahkan urusan yang sukar,
Memudahkan setiap yang sukar itu amat mudah disisiMu,
Ya Allah, Ya Tuhanku,
Mudahkan bagiku segala urusan,
Tenangkan hatiku dan tubuh badanku,
Berikan keselamatan dan kesihatan pada agamaku dan duniaku.
Ya Allah,
Berikanku apa yang aku perlukan,
Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku,
Aku berlindung dibawah KebesaranMu…
Ameen.
Frust siot.
Takkan nak kene amik exam 16 kali kot baru boleh dapat?
Oh well, one door closed; there’s always other door. Maybe if I knocked it real hard, it will open eventually…..
Back to reality.
Owh sungguh penat expedisi jalajah Singapore. Walaupon pergi 3 tempat je tapi cukup untuk menjadikan kaki aku sakit. Dem! Peant tapi seronok. Lebihnya aku ngn cik chummie byk tengok bet buat keje je. Amik gambar sket2. posing sket. Dah.
Tapi sebab pergi dengan Dr Rashidi a.k.a ‘brader’ a.k.a Sinya Ra, so the trip is quite educational for me and those students. Its their trip actually, aku ni nyebok je ngikut hehe.
Cakap pasal masa depan, aku cuba nak jadik anak solehah dengan nak memberikan kesenangan kepada orang tua aku. Tapi stakat ni aku rasa tak tercapai lagi. Entah bila pun aku tak tahu.
Aku dah penat nak compare diri sendiri dengan orang lain yang hidup mereka terbentang luas. They are blessed. Comes from a wealthy family, got looks and got brain. Seriyes penat. Sebab aku aku compare, aku akn jadik tak puas hati, which is bad because in the end, I’ll be ungrateful and take everything that I have for granted..
So, sekarang aku lebih berusaha untuk jadik lebih positif dan optimist. No more glass half empty, my glass will always be half full. At least I tried to think like that. I believe in the power of words and positive thinking.
Dan, soalan yang aku paling malas dan marah nak jawab ialah “Kau Bila Nak Kawen?”. Siriyes, I’ll feel offended by that question. So tolong jangan tanya aku soklan tu kalau tak nak kene hangin Ribut Ketsana aku ok?
Dan, jangan nak pandang aku semacam, kata aku tak tryla, aku memilih la, all those crap. Be in my shoes for a day, then you’ll know how I feel. Kalau kau cantik kau boleh buat apa sahaja ok? Leave me alone. Don’t judge me for something that you have no idea what its all about. I will have that someone, just not with this face and this body.
And please, don’t think that I don’t try to be like you. I did. But it was so damn hard. I’ve stop trying after the 128 times. Believe me, I tried…
Alright, enough of this crappy inner thoughts.
Right now, I’ll live my life the way I should. Que serra serra. What will be, will be.
Lembutkan kehidupan ini bagiku,
Dalam memudahkan urusan yang sukar,
Memudahkan setiap yang sukar itu amat mudah disisiMu,
Ya Allah, Ya Tuhanku,
Mudahkan bagiku segala urusan,
Tenangkan hatiku dan tubuh badanku,
Berikan keselamatan dan kesihatan pada agamaku dan duniaku.
Ya Allah,
Berikanku apa yang aku perlukan,
Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku,
Aku berlindung dibawah KebesaranMu…
Ameen.
Thursday, October 8, 2009
Masih Mood Beraya
iya sebab belum raya lagi
ala
7+6 tu
baru 3 je
eh sempatkah?
ala
7+6 tu
baru 3 je
eh sempatkah?
Labels:
e p i l o g,
h a p p i n e s s,
University of Life
Wednesday, September 16, 2009
Berita Gumbira!
Last few days aku dapt kad undangan kahwin dari kawan aku kt Johor. pastu dapat plak kad raye dari Safi.Teruja gila dapat kad raye ek? rajin tol si Safi nganto kad raye.
Borak-borak ngan Ayah, pastu dia tanya, husband Safi orang mane, keje ape, sumer2 lah. Aku jawabla husband org melaka gak, keje engineer.
Pastu plak mak aku tanya...
"Akak nanti nak husband yg macam mane?"
Dengan slamber ayam aku jawab,
"Orang Korea."
Tros mak aku diam, yess aku berjaya menangkis soklan cepu gangsa mak aku!
konfem lepas ni dia dah tak tanya dah.
konfem impossible nak carik orang Korea wat menantu! haha
Nasibla Mak...
Borak-borak ngan Ayah, pastu dia tanya, husband Safi orang mane, keje ape, sumer2 lah. Aku jawabla husband org melaka gak, keje engineer.
Pastu plak mak aku tanya...
"Akak nanti nak husband yg macam mane?"
Dengan slamber ayam aku jawab,
"Orang Korea."
Tros mak aku diam, yess aku berjaya menangkis soklan cepu gangsa mak aku!
konfem lepas ni dia dah tak tanya dah.
konfem impossible nak carik orang Korea wat menantu! haha
Nasibla Mak...
Thursday, September 10, 2009
Selamat Hari Raya!
Perghhh.
Siriyes lame tak update blog.
Macam-macam hal dah jadik.
Semalam telah berjaya menyambut ulangtahun ke 26 dengan jayanya. Countdown pon dah abis. sedar tak sedar...
Ye trimas kepada semua individu yg telah mengucapkan “Selamat Hari Jadi” dan “Hepi Burfday” untuk saya. Ingatan kalian terhadap saya amatlah saya hargai.
Dapat urge nk tulis entry ni pas tgk channel KBSW malam tadi. Rancangan faveret dikala malam selasa, “Chit Chat of Beautiful Ladies”. Malam tadi versi spesel sebab ade guest which is male foreigner. And yes, one of them is from Malaysia. How cool was that?
And so I thought…..
One turn-off factor that I had is when one girl from China (I think), started to ask the Malaysian guy about a friend of her, which is Malaysian, which is also a Muslim. She ask the Malaysian guy (Loh I think was his name, and yes he is Chinese) if he drinks alcoholic drinks, because her Malaysian girl friend does not.
Then the guy said, his Buddhist, so its okay to drink alcohol. He also said only Muslim don’t drink alcohol. Then if you do drink, you’ll be prisoned. So everybody there make faces (muka tak puas hati) because of the Malaysian guy statement.
What the elf?
And then he also made a statement about how you’ll be sent to prison too if soldiers caught you “berduaan di dalam bilik hotel” and worst, you will be force to marry if you are caught doing that unmarried. And I was like…OMG, gila salah bagi info mamat ni.
That kind of rules only apply to Muslim la… I’m really pissed-off by his statement. You are soooo don’t have a clue about Malaysia. And there I was wondering about what kind of impression that he leaves to his fellow Korean friends. He is so wrong.
Nanti sure orang Korea takut nak datang Malaysia. Sebab nanti mesti kene tangkap kalau dok kat hotel tak kahwin lagi. Kan dah salah tu.
macam nak terang kt non-Muslim pasal mende-mende tangkap basah ni ek? lagipon, like I said before, those regulation only apply for Muslims.
klu akula yang jadik guest kt show tu sure stutter giler2 punye nak menhajwab pertanyaan itu. Alamak, nk kene mendalami lagi isu ini. Next time k?
Until then, todlooo
Siriyes lame tak update blog.
Macam-macam hal dah jadik.
Semalam telah berjaya menyambut ulangtahun ke 26 dengan jayanya. Countdown pon dah abis. sedar tak sedar...
Ye trimas kepada semua individu yg telah mengucapkan “Selamat Hari Jadi” dan “Hepi Burfday” untuk saya. Ingatan kalian terhadap saya amatlah saya hargai.
Dapat urge nk tulis entry ni pas tgk channel KBSW malam tadi. Rancangan faveret dikala malam selasa, “Chit Chat of Beautiful Ladies”. Malam tadi versi spesel sebab ade guest which is male foreigner. And yes, one of them is from Malaysia. How cool was that?
And so I thought…..
One turn-off factor that I had is when one girl from China (I think), started to ask the Malaysian guy about a friend of her, which is Malaysian, which is also a Muslim. She ask the Malaysian guy (Loh I think was his name, and yes he is Chinese) if he drinks alcoholic drinks, because her Malaysian girl friend does not.
Then the guy said, his Buddhist, so its okay to drink alcohol. He also said only Muslim don’t drink alcohol. Then if you do drink, you’ll be prisoned. So everybody there make faces (muka tak puas hati) because of the Malaysian guy statement.
What the elf?
And then he also made a statement about how you’ll be sent to prison too if soldiers caught you “berduaan di dalam bilik hotel” and worst, you will be force to marry if you are caught doing that unmarried. And I was like…OMG, gila salah bagi info mamat ni.
That kind of rules only apply to Muslim la… I’m really pissed-off by his statement. You are soooo don’t have a clue about Malaysia. And there I was wondering about what kind of impression that he leaves to his fellow Korean friends. He is so wrong.
Nanti sure orang Korea takut nak datang Malaysia. Sebab nanti mesti kene tangkap kalau dok kat hotel tak kahwin lagi. Kan dah salah tu.
macam nak terang kt non-Muslim pasal mende-mende tangkap basah ni ek? lagipon, like I said before, those regulation only apply for Muslims.
klu akula yang jadik guest kt show tu sure stutter giler2 punye nak menhajwab pertanyaan itu. Alamak, nk kene mendalami lagi isu ini. Next time k?
Until then, todlooo
Friday, June 12, 2009
mari berharap
bole tak kalu aku harap hari jumaat ada 2 hari dalam minggu ni?
supaya sempat nak setel semua benda yang kene siap ari isnin.
Arghhh!!
supaya sempat nak setel semua benda yang kene siap ari isnin.
Arghhh!!
Labels:
e p i l o g,
Luahan Perasaan,
macam halal,
Peyton Mad Sawyer
Tuesday, June 9, 2009
Monday, June 8, 2009
Post-Wedding Syndrome.
Owh.
Jenis penyakit yang baru di-discover.
Antara simtomnya ialah rasa lonely yang amat sangat setelah bestfren semua dah menikah, semakin kuat termenung, semakin kurang rasa seronok dan tahap LSE yang semakin menurun.
Anda mempunyai tanda-tanda ini?
Silalah berjumpa pakar sakit jiwa dengan segera.
Pengesanan awal menyelamatkan nyawa.
~ ~ sigh
Having to attend 4 straight weeks of weddings, kinda leaves you the feeling of wanting to get married as soon as possible.
(Well, not gonna happen to me in the time being, mind you) .
Then, finally watched 27 Dresses which coincidencely same of what I felt throughout the year. Strangely enough, I felt what Jane felt. Except the fact that I don’t have a cute boss which I madly in love with. plus I’m never as hot as Jane.
Well at least she has a happy ending, which I like so much. Because if it isn’t, I might get more depressed. Haha.
Maybe its real like Kevin said, that I don’t like the marriage, I just love the weddings.
Huh? Really? Oh! My gosh! That’s is sooooo not me!
Scary coincidence indeed.
****
Attending Safi’s wedding is so adventurous; it leaves me aching the whole body.
Penat giler tak hengat.
Having ‘problematic’ family, I’m so glad that we insist on watching Safi menikah. Otherwise, memang dia sorang-sorangla pegi masjid without anyone chaperoning her on her big day.
Wedding Safi memang banyak langkah kiri dan langkah kanan.
Sama banyak kot.
Mahu detail? sila lihat di blog buddytears.
aku dah maleh nk taip. hehe
until then, toodlooo...
Jenis penyakit yang baru di-discover.
Antara simtomnya ialah rasa lonely yang amat sangat setelah bestfren semua dah menikah, semakin kuat termenung, semakin kurang rasa seronok dan tahap LSE yang semakin menurun.
Anda mempunyai tanda-tanda ini?
Silalah berjumpa pakar sakit jiwa dengan segera.
Pengesanan awal menyelamatkan nyawa.
~ ~ sigh
Having to attend 4 straight weeks of weddings, kinda leaves you the feeling of wanting to get married as soon as possible.
(Well, not gonna happen to me in the time being, mind you) .
Then, finally watched 27 Dresses which coincidencely same of what I felt throughout the year. Strangely enough, I felt what Jane felt. Except the fact that I don’t have a cute boss which I madly in love with. plus I’m never as hot as Jane.
Well at least she has a happy ending, which I like so much. Because if it isn’t, I might get more depressed. Haha.
Maybe its real like Kevin said, that I don’t like the marriage, I just love the weddings.
Huh? Really? Oh! My gosh! That’s is sooooo not me!
Scary coincidence indeed.
****
Attending Safi’s wedding is so adventurous; it leaves me aching the whole body.
Penat giler tak hengat.
Having ‘problematic’ family, I’m so glad that we insist on watching Safi menikah. Otherwise, memang dia sorang-sorangla pegi masjid without anyone chaperoning her on her big day.
Wedding Safi memang banyak langkah kiri dan langkah kanan.
Sama banyak kot.
Mahu detail? sila lihat di blog buddytears.
aku dah maleh nk taip. hehe
until then, toodlooo...
Friday, May 22, 2009
tagged!

macam dah berzaman tak update blog.
rupanya sudah di tag oleh aidah dan liza.
ok. kita mulakan sekarang!
Copy award di atas untuk diletakkan di blog anda.
Ok.
2. Nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award ini:
-Aidah
1: Aida adalah seorang manusia yang berkebolehan bercakap dengan laju.Mungkin 88 patah perkataan seminit.
2: Aida sedang menunggu seorang Henry Golding atau Johan "Thorpe" Abdullah untuk hadir dalam hidup beliau...
3: Beliau seorang yang outspoken.(I consider that as a good thing)
4: Beliau seorang yang kalau rasa betul, akan mempertahankan pendapat beliau sehingga ke akhirnya...(betul aida, jgn tanak ngaku)
5: Tiada manusia lain seperti Aidah.
-Liza
1: Seorang yang sangat hardworking.Saya sangat kagum dengan beliau.
2: Beliau seorang yang pandai memasak, maka beliau boleh menjadi calon isteri yang hebat.
3: Liza adalah seorang yang kerap tersusil, maka dia seorang yang kelakar.
4: Ciri-ciri lelaki idaman beliau terdapat pada Ustaz Zamri(TV9)
5: Tiada manusia lain seperti Liza.
3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya:
1. Saya adalah seorang penghidap LSE (Low Self Esteem) yang tegar.Maka saya adalah seorang yang pemalu.Benar. Saya tidak tipu.
2. Saya sangat suka menonton tv,DVD,wayang gambar dan sewaktu dengannya.Waktu senggang saya adalah waktu menonton tv.
3: Saya tidak percaya kepada cinta pandang pertama.Bagi saya, cinta pandang pertama adalah berasaskan nafsu semata-mata.
4: Saya tidak pernah jatuh cinta dan tidak pernah bercinta.(ya, agak pathetic, saya tahu)
5: Saya mendapati saya sebenarnya sudah tersalah bidang kerjaya kerana saya rasa saya tidak suka (dan tidak pandai sebenarnya) untuk mereka (design).serius.
6: Saya sangat percaya kepada hukum karma-what goes around comes around.
7: Saya ingin mempunyai sebuah rumah di tepi laut atau di tepi tasik seperti rumah didalam cerita The Lake House, The Love Letter atau Sleeping With the Enemy (ya,saya ada hajat yang besar,semua orang boleh bermimpi bukan?)
8: Saya suka mencuba sesuatu yang baru terutamanya makanan.
9: Ramai berpendapat saya adalah seorang anak nombor dua padahal saya adalah anak bongsu.Mereka berpendapat saya bukan seorang yang manja.Saya hanya bermanja kepada ahli keluarga saya sahaja.
10: Saya ingin melancong ke Norway dan Korea serta belajar berenang dan belajar menari belly dancing.
ooh sungguh seronot membuat perkara ini.
4: penerima award seterusnya:-
ermm oleh kerana saya tidak mempunyai ramai rakan-rakan didalam blogosfera ini, maka siapa-siapa yang baca entry ini telah di-tagged.
Silalah tagged orang lain pula. haha
Monday, May 4, 2009
I can dream, can’t I?
I don’t know why, but every time I’m in front or be at the nearby place of somebody of the royals or the Menteri-s I freaked out or I become somebody I’m not.
Gelabah Ayam.
Serious.
Macam masa graduation day, dapat scroll dari sultan, bile sultan tegur aku terus lupe step-step cane nak amik scroll tu.
Terus lupe pasal rehearsal.
Blank.
“Tahniah!” kata sultan,
Terkejut…terkesima…. “Ha? Oh! Terima kasih”
Ambik scroll sebelah tangan dan terus berlalu meninggalkan pentas….
Pasni kalu kene tulah tak taula…
Aku memang cepat menggelabah ayam kalu berada dekat ngan orang besar ni.
(not literally la, mind you)
cam dato’-dato’ ke tan sri-tan sri ke tun-tun ke.
Ish cane nak kawen ngan orang kaya ni?
Macam aritu nak amik gambar ngan mantan Perdana Menteri,
Dengan selamber je aku tanya “Pak Lah, nak bergambar dengan Pak Lah”
Pakkanlah Pak Lah tu sporting…klu tak kene buang negeri aku….
******
Penat shopping dengan orang yang beli barang hantaran kawen.
(orang lain yang nak kawen, bukan aku, mind you)
Abis satu kedai masuk satu kedai.
Abis satu Sogo, masuk Lot 10 plak.
Serius tak tipoo punya.
Sangat penat.
Sekarang aku macam paham perasaan ayah aku bile dia dok tunggu aku ngan mak aku p shopping.
cam insaf sikit...
Gelabah Ayam.
Serious.
Macam masa graduation day, dapat scroll dari sultan, bile sultan tegur aku terus lupe step-step cane nak amik scroll tu.
Terus lupe pasal rehearsal.
Blank.
“Tahniah!” kata sultan,
Terkejut…terkesima…. “Ha? Oh! Terima kasih”
Ambik scroll sebelah tangan dan terus berlalu meninggalkan pentas….
Pasni kalu kene tulah tak taula…
Aku memang cepat menggelabah ayam kalu berada dekat ngan orang besar ni.
(not literally la, mind you)
cam dato’-dato’ ke tan sri-tan sri ke tun-tun ke.
Ish cane nak kawen ngan orang kaya ni?
Macam aritu nak amik gambar ngan mantan Perdana Menteri,
Dengan selamber je aku tanya “Pak Lah, nak bergambar dengan Pak Lah”
Pakkanlah Pak Lah tu sporting…klu tak kene buang negeri aku….
******
Penat shopping dengan orang yang beli barang hantaran kawen.
(orang lain yang nak kawen, bukan aku, mind you)
Abis satu kedai masuk satu kedai.
Abis satu Sogo, masuk Lot 10 plak.
Serius tak tipoo punya.
Sangat penat.
Sekarang aku macam paham perasaan ayah aku bile dia dok tunggu aku ngan mak aku p shopping.
cam insaf sikit...
Subscribe to:
Posts (Atom)